ההבדל בין לבדוק כל 5 דקות אם הפיצה הגיעה לבין שהשליח מתקשר
למה Webhooks עדיפים על polling — לתת למערכת להודיע לכם במקום לשאול אותה כל הזמן.
שולחים עשרות אלפי בקשות בשנייה רק כדי לבדוק אם משהו השתנה — וב-99% מהפעמים התשובה היא "לא". זה Polling: הקוד שואל שוב ושוב "קרה משהו? קרה משהו?". זה שורף משאבים, זה מיותר וזה איטי.
מי שמחכה לחבילה לא יורד לתיבת הדואר כל חמש דקות — הוא מחכה שיודיעו לו שהחבילה הגיעה, ואז יורד להביא אותה. זה Webhook: אתם אומרים לשירות החיצוני "אם משהו קורה, שלח הודעה לכתובת הזאת". לקוח שילם ב-Stripe, מישהו עשה Push ב-GitHub — אתם מקבלים עדכון מיידי, בלי לשאול ובלי לבזבז.
טיפ: בפעם הבאה שאתם כותבים לולאה שבודקת שוב ושוב אם משהו השתנה בשירות חיצוני — עצרו ובדקו קודם אם יש Webhook.
"ב-99% מהפעמים ש'בדקת אם קרה משהו', לא קרה כלום. תן למערכת להודיע לך במקום לשאול אותה."