תור בדואר ישראל
למה מערכות לא מדברות אחת עם השנייה ישירות, ואיך תור הודעות פותר את הבעיה.
כשמישהו נרשם באפליקציה שלכם, מה קורה מאחורי הקלעים? נשמר במסד נתונים, נשלח מייל אישור, מתעדכן ב-CRM, נשלח ניתוח לאנליטיקס. בלי תור — כל זה קורה ביחד, באותו רגע, על אותו שרת. תכפילו באלף משתמשים — בום.
מערכת תורים (Message Queue) עובדת בדיוק כמו תור בדואר. במקום שהשרת יעשה הכל ברגע — הוא שם את המשימות בתור. "מייל? עולה לתור. עדכון CRM? עולה לתור. אנליטיקס? תור." ואז Workers מושכים משימה אחת אחת, בקצב שלהם.
המשתמש מקבל תשובה מיידית: "נרשמת בהצלחה." וכל השאר קורה ברקע. בלי לחץ. בלי קריסה.
טיפ: בפעם הבאה שאתם בונים משהו עם AI ואומרים "יאללה, זה עובד" — תשאלו את עצמכם: מה יקרה כשיגיעו אלף בבת אחת?
"האפליקציה שלכם לא קרסה בגלל באג. היא קרסה כי אלף אנשים ניסו לעשות את אותו הדבר באותו הרגע."